Бухгалтерія 8 для України, редакція 2.0, базова версія

Дата публикации: 17-02-2017

9 лютого 2017 года вийшла нова редакція програмного продукту «1С:Бухгалтерія 8 для України. Базова версія», редакція 2.0, яка орієнтована на невеликі підприємства. Вона коштує дешевше  ніж «1С:Бухгалтерія 8  версія ПРОФ», але має деякі функціональні обмеження.

1С:Бухгалтерія 8. Базова редакція 2.0

Особливості (обмеження функціоналу) базової версії «1С:Бухгалтерія 8», редакції 2.0

Базова версія «1С:Бухгалтерії 8 для України», редакції 2.0 має наступні функціональні обмеження у порівнянні з версією ПРОФ:

  • не можна вести бухгалтерський та податковий облік господарської діяльності декількох організацій в одній інформаційній базі (однак, це не заважає вести облік декількох організацій в окремих інформаційних базах на одному компьютері );
  • одночасно в програмі може працювати лише один користувач;
  • не можна вносити будь-які зміни в конфігурацію, працювати можна тільки з типовою конфігурацією і встановлювати її оновления;
  • нема підтримки СОМ-з`єднань і Automation-сервера;
  • неможлива робота в клієнт-серверному (SQL) варіанті;
  • не підтримується робота розподілених інформаційних баз.

Нове в  редакції 2.0 конфігурації «1С:Бухгалтерія 8. Базова версія»

Розглянемо ключові відмінності нової редакції 2.0.

Інтерфейс «Таксі»

Ключовим нововведенням у  редакції 2.0 є новий сучасний інтерфейс, який отримав назву «Таксі». До особливостей  інтерфейсу «Таксі» відносяться:

  • збільшений шрифт;
  • збільшена площа корисного робочого простору;
  • нова концепція навігації:
    • панель інструментів;
    • панель відкритих вікон;
    • меню розділів;
  • доступ із будь-якого вікна:
    • до полнотекстового пошуку;
    • до «вибраного»;
    • до меню функцій;
    • до «історії»;
  • зручний пошук в списках та управління пошуком;
  • можливість добавляти  у вибране, як об`єкти (документи, елементи довідників та інше), так і команди.
Інтерфейс "Таксі" на прикладі "Журналу операцій".  1С:Бухгалтерія 8. Базова, редакція 2.0
Інтерфейс «Таксі» на прикладі «Журналу операцій». 1С:Бухгалтерія 8. Базова, редакція 2.0
Зверніть увагу! «Старий» інтерфейс як у «1С:Підприємстві 8.2» (в закладках і окремих вікнах) у новій редакції 2.0 не підтримується!

Механізм «Функціональних опцій»

В новій програмі реалізовано зручний механізм налаштування параметрів обліку. Активація і деактивація окремих параметрів обліку виконується через включення/виключення відповідних функціональних опцій.
Відключення функціональної опції призводить до виключення з інтерфейсу конфігурації відповідних елементів, які пов`язані із опцією, таких наприклад, як:

  • документи (закладки та реквізити);
  • звіти;
  • довідники.

При відключенні «функціональної опції» об`єкт не видаляється з конфігурації, а  при наступному зворотньому включенні появляється в інтерфейсі.

В програмі «1С:Бухгалтерія 8 Базова версія, ред. 2.0» реалізовані наступні «функціональні опції»:

  • Ведеться облік розрахунків в валюті
  • Ведеться виробнича діяльність
  • Ведеться облік зворотньої тари
  • Ведеться облік роздрібної торгівлі
  • Ведеться облік бланків сурової звітності
  • Ведеться облік діяльності по договорам комісії.
1C Бухгалтерія базова 8. функціональна опція валютний облік
Приклад функціональної опції включення валютного обліку

Облік заробітної плати

В новій версії є можливість вводу декількох виробничих календарів. В документі нарахування заробітної плати розрахунок часу (норма за місяць, відпрацьований час, календарні дні) виконується автоматично, по наступним методикам:

  • за даними графіку ;
  • за даними виробничого календаря;
  • або ж за даними обох цих документів.

Документ «Нарахування заробітної плати»

Документ «Нарахування заробітної плати» автоматично розраховується при початковому заповненні по плановим даним. Розрахунок або перерахунок документу тепер виконується без необходіності його запису (або відміни проведення) в інформаційній базі.

Екранна форма документу "Нарахування зарплати"
Екранна форма документу «Нарахування зарплати»

Для випадку спрощенного кадрового обліку в документі «Нарахування заробітної плати» передбачено спрощений режим обліку нарахувань .
В цьому випадку, інформація про нарахування робітника вводиться в документ однією строчкою, без внесення додаткових реквізитів.
При цьому спрощений режим має обмеження:

  • застосовується лише оклад по дням;
  • індексації та нарахування вносяться фіксованою сумою;
  • не передбачені нарахування, що переносяться (перехідні).

В редакції 2.0 передбачається зворотній перехід  від  спрощеного обліку до повного обліку,  в будь-який момент, без конвертації даних.

Способи відображення зарплати в програмі 1С:Бухгалтерія 8, Базова версія.

В новій редакції спосіб відображення зарплати робітника в бухобліці вказується безпосередньо в довіднику «Співробітники».

Екранна форма довідника "Співробітники"
Екранна форма довідника «Співробітники»

В програмі реалізовані два варіанти основного способу відображення:

  • по організації в цілому;
  • для окремих підрозділів.

«Зарплатні» проводки можуть проводитися у двух режимах:

  • безпосередньо в документі нарахування (при його проведенні);
  • окремим документом «відображення зарплати в бухгалтерському обліці» в кінці періоду.

Розрахунки з персоналом

Облік розрахунків з персоналом на субрахунках рахунку 66 «Розрахунки по виплатам працівникам» можливий в двух варіантах:

  • по кожному окремому працівнику;
  • консолідовано по всьому персоналу.
Документ "Відображення зарплати в бухгалтерському обліку"
Документ «Відображення зарплати в бухгалтерському обліку»

Відомості по зарплаті

Формування відомостей  по зарплаті виконується в програмі через банк (касу) за допомогою окремих документів «Відомість в банк» («Відомість в касу»).

Зарплатна відомість в банк
Зарплатна відомість в банк

Зарплатні проекти

В новій редакції, замість обліку способу виплати зарплати по працівникам і даних про банківські карточки, ведеться облік особистих рахунків  співробітників в рамках «зарплатних проектів».

Журнал Зарплатних проектів
Журнал «Зарплатних проектів»

Виплати працівнику можуть бути оформлені, як через банк, так і через касу.
При формуванні відомості у банк по «зарплатному проекту» відбираються лише співробітники із даного проекту.

Депонування зарплати

Депонування не виплаченої через касу заробітньої плати здійснюється окремим документом «Депонування зарплати».

Банківські документи

Для введення і зберігання документів щодо  безготівкових грошових засобів  використовується журнал  «Банківскі виписки».

1С:Бухгалтерія  Базова ред. 2.0, "Банківські виписки"
Журнал «Банківські виписки»

Надходження грошових засобів на банківский рахунок відображуються  за допомогою документу «Надходження на банківский рахунок».

Документ "Надходження на р/рахунок"
Документ «Надходження на р/рахунок»

Документ може відображувати будь-яке надходження грошових коштів: як від контрагента, у відповідності до його платіжного доручення, так і від банку, у відповідності до платіжного ордеру банку.

При переході на нову версію редакції 2.0 документи «Платіжне доручення вхідне» перетворені в документи «Надходження на банківский рахунок».

Списання грошових коштів з банківського рахунку відображується документом «Списання з банківського рахунку». Цим документом відображується будь-яке списання грошових засобів:  як по  платіжному дорученню організації, так і по платіжному ордеру банку.

Кадровий облік

В редакції 2.0 кадрові накази (прийом, перевод, звільнення) вводяться персонально  по кожному робітнику.

Вид зайнятості співробітника (основне місце роботи, внутрішнє або зовнішнє сумісництво) вказується для співробітника в приказі про прийом на роботу, но може бути змінений при кадровому переводі. Це дозволяє міняти основне місце робітника в організації без формування проміжних документів звільнення/прийому на роботу.

В новій редакції «1С:Бухгалтерія 8. Базова»  спрощено введення інформації про планові внески соціального страхування в кадрові документи.  В редакції 2.0 замість указання повного  набору необхідних внесків вводиться лише категорія застрахованого робітника, згідно інструкції  по заповненню звітності ЄСВ.

Також  з`явилася можливість ведення спрощенного  обліку кадрів. В такому режимі  документ кадровий наказ не задіяний, а дані про посади робітника, оклад та інше  вводяться безпосередньо в карточці спіробітника.
При використанні «спрошенного обліку» не працює історія внесених змін.
Крім того, в  «1С:Бухгалтерія 8 Базова», ред.2.0 передбачений зворотній перехід від «спрощенного» кадрового обліку  до «повного» кадрового обліку.

Онлайн демо-версія редакції 2.0 конфігурації «1С:Бухгалтерія 8 для України»

Тут можна ознайомитися з демо-версією 1С:Бухгалтерія 8, редакции 2.0.

Зверніть увагу, що за посиланням  представлено  демо-версію більш функціональної версії «ПРОФ».

Про обмеження функціоналу базової версії написано вище.

Курси по роботі з програмою «1С:Бухгалтерія 8 для України»

Для підготовки персоналу до работи з програмою ми рекомендуємо два сертифікованих курси: